Sposoby na obniżenie poziomu złego cholesterolu we krwi bez leków

cyfrowypress

W każdym organizmie występuje zarówno dobry cholesterol – niezbędny dla naszego funkcjonowania, jak również ten zły, którego poziom należy kontrolować. Lekarze coraz wcześniej wypisują leki na receptę, podczas gdy poziom LDL można obniżyć samodzielnie, dzięki kilku prostym krokom.

Oleje roślinne zawierające kwas linolowy

Ten nienasycony kwas tłuszczowy nie jest wytwarzany samodzielnie przez organizm człowieka. Niezbędna jest więc jego suplementacja. Nie powinno być to trudne, ponieważ kwas linolowy można znaleźć w wielu składnikach, na przykład:

  • oleju słonecznikowym,
  • oleju z pestek winogron,
  • oleju kukurydzianym,
  • soi.

Kwas ten znajduje się w grupie bardzo zdrowych kwasów Omega-6. Jeśli jego poziom jest wyrównany, wówczas w organizmie występuje równowaga cholesterolowa. Aby obniżać poziom złego cholesterolu we krwi, warto więc jadać surówki i sałatki z dodatkiem naturalnych olejów wysokiej jakości. Na oleju z pestek winogron można też smażyć i piec. Dodatkowo, kwas linolowy znajduje się również w tłuszczu zwierzęcym, na przykład smalcu. Nie powinno się go jednak spożywać w dużych ilościach.

Kwasy Omega-3 pochodzenia rybiego

Osoby zmagające się z nadmiarem złego cholesterolu powinny jadać też jak najwięcej tłustych ryb morskich. Często jednak tuńczyk i łosoś pochodzą z hodowli wątpliwej jakości. W Polsce można za to kupić bardzo dobrego gatunku śledzia dzikiego, który także jest bogatym źródłem tych kwasów.

Zrównoważona dieta oraz umiarkowany wysiłek fizyczny

Chcąc wyrównać poziom cholesterolu, trzeba zmienić nieco swoje nawyki żywieniowe. W diecie muszą znaleźć się przede wszystkim surowe warzywa, ponieważ są niskokaloryczne i wspaniale regulują tę kwestię. Dodatkowo nie powinno zabraknąć w niej zbóż. Doskonałe efekty daje spożywanie płatków owsianych, które oczyszczają jelita ze wszystkich złogów kałowych i toksyn. Jedząc codziennie owsiankę, można bardzo skutecznie zadbać o poziom złego cholesterolu we krwi.

Najlepiej zrezygnować zaś z czerwonego mięsa, dań smażonych i tłustych. Warto zaopatrzyć się w parowar i posiłki przygotowywać na parze lub w piekarniku. Do lekkiego dania można zawsze podać zdrowy olej roślinny wysokiej jakości. Nie wolno zapominać o nawodnieniu organizmu. Najlepiej pić wodę niegazowaną w ilości około dwóch litrów na dobę. Można ją wzbogacać na przykład sokiem z cytryny, który działa również oczyszczająco i alkalizująco na organizm. Poza tym, w sklepach zielarskich można też kupić ziołowe herbaty, które oczyszczają wątrobę i wspomagają jej regenerację.

Lekarze podkreślają jednak, że umiarkowana ilość wysiłku fizycznego ma zbawienny wpływ na cały układ krwionośny i również przyczynia się do obniżenia poziomu złego cholesterolu we krwi. Wystarczy codzienny półgodzinny spacer z psem lub poranna gimnastyka na świeżym powietrzu. Takie działania powinny w rezultacie skutkować lepszą kondycją całego organizmu i dobrym stanem zdrowia.

Next Post

Jak przygotować się na wiosenne alergie?

Wczesna wiosna to okres najtrudniejszy dla alergików. Kiedy przyroda budzi się do życia i rośliny pylą, mnóstwo osób odczuwa dolegliwości takie, jak katar sienny, pieczenie lub swędzenie oczu i ich zaczerwienienie i uporczywe kichanie. Nieleczona […]